سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جارو برقی مرکزی

جاروبرقی بدون کیسه

جالب است بدانید که جاروبرقی مخزن دار یا همان جارو بدون کیسه نوع دیگری از جاروبرقی است که قبل از جاروی کیسه دار اختراع شده است. اما به دلیل این که آلودگی‌ها به روش دستی تخلیه می‌شدند بعد از اختراع جاروبرقی کیسه دار استقبال کمتری از این نوع جاروبرقی ها شد.

 

اکنون این مدل به خاطر قدرت مکندگی بیشتر، عدم استفاده از کیسه و تخلیه آن، نگهداری آسان و همچنین نظافت کامل مخزن موردتوجه بسیاری از مصرف کنندگان قرارگرفته است. در جارو برقی‌های مخزن دار گرد و خاک و زباله مکیده شده در مخزنی پلاستیکی که اغلب شفاف است جمع می‌شود که همراه با پیشرفت این دستگاه در مدل‌های جدید، محتوای مخزن فشرده می‌شود. این نوع جاروبرقی نیز توسط شرکت‌های مختلفی چون بوش، سامسونگ، آل جی، فیلیپس و هیتاچی تولید و روانه بازار می‌شوند و دارای مزایا و معایبی می‌باشند.

 

مزیت های جاروبرقی کیسه دار

  • بهداشتی بودن
  • عدم نیاز به نگهداری زیاد
  • سازگاری بیشتر با فیلتر هپا
  • مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی

فیلترهپا

فیلتر هپا در هر دو نوع جاروبرقی استفاده می‌شود اما  جاروبرقی‌های کیسه دار سازگاری بیشتری با فیلتر هپا دارند به این دلیل که فیلترهای هپا گزینه‌ای عالی برای گیر انداختن ذرات آلاینده در منزل می‌باشند. به گونه‌ای که، هر یک از آن‌ها قادر به جذب 99?97 درصد ذرات آلرژی زا و آلاینده در سطح هوا هستند.

 

معضلات کیسه جاروبرقی

کیسه دار بودن این نوع جاروها سبب خراب شدن و تمام شدن کیسه‌ها نیز می‌شود و همچنین پیدا کردن کیسه برای مدل‌هایی که قدیمی شده است بسیار دشوار و پر هزینه  است.

 

از دیگر معضلات این است که هر جارو، کیسه‌ای مخصوص به خود دارد و نمی‌توان از برندهای دیگر استفاده کرد که این قضیه در مورد جاروهای قدیمی که دیگر کیسه آن تولید نمی‌شود با مشکلات زیادی همراه است. همچنین اگر کیفیت کیسه خریداری شده خوب نباشد خاک به داخل موتور جاروبرقی نفوذ کرده و به آن آسیب جدی وارد می‌کند.

 

عملکرد ضعیف جاروبرقی هنگام پر شدن کیسه

به طور کلی با افزایش حجم خاکروبه‌های درون کیسه و پر شدن آن قدرت مکندگی جاروبرقی به شدت کاهش می‌یابد و به همین دلیل باید وقت بیشتری برای تمیز کردن سطوح توسط جاروبرقی صرف کرد.

 

معایب جاروبرقی های بدون کیسه

این نوع جاروبرقی‌ها نسبت به جاروبرقی‌های دارای کیسه از بهداشت کمتری برخوردارند.

 

در جاروبرقی‌های کیسه‌ای هنگامی که کیسه پر می‌شود می‌توان پس از پر شدن آن را تعویض یا خالی کرد اما در این نوع جاروبرقی‌ها هنگام تخلیه مخزن ممکن است برخی از ذرات آلاینده وارد محیط شوند.

 

 نکته : توجه داشته باشید که خالی کردن مخزن به راحتی دور انداختن پاکت جارو نیست.

 

به طور کلی در هر دو مدل جاروبرقی‌ها فیلتر وجود دارد که وظیفه‌ی آن جلوگیری از ورود گردوغبار نرم و ریز مکش می‌شود.معمولاًً فیلتر اصلی به نظافت و تعویض نیاز دارد و در مدل کیسه دار عملکرد بهتری دارد.

 

جاروبرقی‌های بدون کیسه برای افرادی که آلرژی یا آسم دارند مناسب نیستند، زیرا مواد آلرژی زا در مخزن باقی می‌مانند و هنگام تخلیه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورند.

 

به طور کلی جاروبرقی‌های بدون کیسه به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند و همچنین حین تخلیه کردن و جدا کردن مخزن جارو بدون کیسه باید از مهارت قابل توجهی نیز برخوردار بود. چرا که ممکن است گرد و غبار ایجاد شده سبب آلودگی محیط شود. البته بهتر است تخلیه مخزن در فضای خارج از اتاق انجام شود تا مجبور نشوید دوباره اتاق را جارو کنید.