سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در خرید انواع مبل

خرید مبل

بی شک خرید مبل یکی از مهمترین کارهایی است که همه ما امروزه آن را تجربه می کنیم. مبل یکی از مهمترین لوازم دکوراسیون داخلی محسوب می گردد که در انتخاب آن باید نهایت دقت را رعایت نمود؛ در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم تا بتوانیم نقشی در انتخاب بهتر شما سهیم باشیم.

هنگام خرید مبل چه نکاتی را در نظر بگیریم؟!

  • به عنوان اولین نکته باید بگوییم که ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای کدام قسمت از خانه خود به مبل احتیاج دارید؟ مبل پذیرایی؟ مبل نشیمن، مبل اتاق کار و یا …
  • پس از آن باید فضای محیطی که قصد خرید مبل برای آن را دارید، در نظر بگیرید به عنوان مثال برای فضاهای کوچک نباید از مبلمان  استیل استفاده کرد زیرا هم زیبایی خود را از دست می دهد و هم اجازه رفت و آمد به افراد نمیدهد.
  •  یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که هنگام خرید مبل می توانید انجام دهید، میزان هزینه و بودجه است زیرا شما را از سردرگمی هنگام خرید دور می کند و میتوانید بر اساس هزینه مورد نظر موارد دیگر را به راحتی کنار بگذارید.
  • حال که فضا و بودجه مناسب را در نظر گرفتید می توانید به انتخاب نوع مبل مورد نظر بپردازید؛ به این صوررت که فضای مورد نظر شما به چه نوع مبلی احتیاج دارد؟ مبل راحتی؟ مبل استیل؟ مبل ال؟ و…
  • پس از رعابت نکات بالا نوبت به آن می رسد که به بازار و فروشگاه های فروش مبل بروید و در مورد جنس قاب مبل، دوام پارچه، شرکت تولید کننده، گارانتی، و سایر خدمات مبل مورد نظر، تحقیق و پرس و جو کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید و هنگام خرید دچار مشکل نشوید.
  • رنگ بندی پارچه مبل: هنگام خرید مبل به رنگبندی پارچه مبل نیز دقت نمایید؛ خیلی از کارهای موجود در بازار از استایل و راحتی خوبی برخوردار هستند اما پارچه هایی که در طراحی آن ها استفاده می شوند یا زیبا نیستند یا برای دکوراسیون منزل شما مناسب نیستند.
  • نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد: راحتی مبل می باشد؛ هنگام خرید مبل حتما به راحتی و ایمنی آن توجه کنید. طبق تحقیقات اکثر بزرگسالان در طول هفته بیش از 30 ساعت از مبل استفاده می کنند که بسیار قابل توجه می باشد.

 تنوع در خرید انواع مبل

با گذشت زمان و پیشرفت و خلاقیت در زمینه های مختلف از جلمه طراحی انواع مبل؛ امروزه هنگام خرید مبل با تنوع بیشتری نسبت به گذشته مواجه می شویم که در زیر به انواع آن اشاره می کنیم:

مبل راحتی

مبل راحتی یکی از پر طرفدار ترین مبلمانی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم که در تولید آن از چوب کمتری استفاده می شود و بیشتر با پارچه های لطیف و مرغوب آن را پوشش می دهند؛ هنگام خرید مبل راحتی حتما روی آن بنشینید و میزان راحتی ستون فقرات، پاها و همچنین میزان فرو رفتگی و سفت نبودن نشیمن آن را  امتحان کنید. همچنین پایه این نوع مبل نباید جلو و یا دارای لبه هایی تیز باشد تا هنگام استراحت و یا نشستن روی آن با مشکل برخورد انگشتان پا با آن مواجه نشویم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم دوام پارچه مبل راحتی، شست و شوی و کیفیت دوخت آن می باشد زیرا میزان استفاده از مبل های راحتی در منزل بیشتر از سایر مبلمان دیگر می باشد.

مبل استیل یا (سلطنتی)

اگر شما از دسته افرادی هستید که به زندگی های سلطنتی و با شکوه علاقه مند هستید و دارای فضای بزرگی می باشید پیشنهاد می کنیم که از مبلمان استیل استفاده نمایید؛ مبل استیل درست نقطه مقابل مبل راحتی می باشد، که بیشتر در تولید این نوع از مبل ها از چوب استفاده می کنند دارای پایه ها و دسته هایی چوبی و ظریف می باشد به خصوص در قسمت تاج مبل که با منبت کاری، زیبایی آن را چندین برابر می کنند. رنگ بندی مبل های استیل بیشتر در رنگ های طلایی یا فندقی به چشم می آیند. دقت داشته باشید که هنگام خرید مبل استیل حین زیبایی، راحت بودن مبل را فراموش نکنید در واقع راحتی را قربانی زیبا بودن نکنید! متاسفانه برخی از شرکت های تولید مبل استیل، فقط جانب زیبایی را در طراحی رعایت کرده اند و از راحت بودن آن چشم پوشی کرده اند. طراحی مبل استیل بسیار متنوع و گسترده می باشد که شما می توانید با توجه به سلیقه فردی و فضایی که می خواهید برای آن مبل راخریداری کنید، به راحتی مبل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. ست مبل استیل به صورت 9 نفره می باشد که در صورت بزرگ بودن فضا شما می توانید تعداد بیشتری را سفارش دهید.

مبل کلاسیک

اگر بخواهید با یکی از ظریف ترین و زیبا ترین مبل ها آشنا شوید بی شک آن مبل کلاسیک می باشد که از همان ابتدا طراحی و تولید آن توسط افراد اروپایی بوده اما امروزه در کشورهای شرقی از جمله خاورمیانه و یا عربستان بسیار رایج شده است. ظرافت در مبل کلاسیک از ویژگی های بارز این دسته مبل می باشد که منزل شما را بسیار شیک و تشریفاتی می کند. رعایت منحنی های دقیق، یکسان و ظریف در طول منبت کاری بسیار به چشم می آید و طراحی پشتی های بلند، زیبایی آن را چند برابر می کند. امروزه خرید مبل کلاسیک طرفداران بسیاری دارد که ما هم به شما توصیه می کنیم اگر از فضای بزرگی برخوردار هستید تجربه خرید آن را از دست ندهید. ست مبل کلاسیک 7 نفره می باشد که یکی از دلایلی است که می تواند آن را با مبل استیل یا سلطنتی متمایز کند؛ همچنین وجود کوسن های بسیار زیبا و ظریف می تواند از جمله تمایز این دسته از مبل ها باشد.

مبل ال

مبل ال از جمله مبل هایی به شمار می آید که بیشتر برای خانه هایی با فضای کوچک بسیار مناسب می باشد؛ اگر شما از دسته افرادی هستید که دارای خانه ای نقلی و کوچک می باشد به شما پیشنهاد میکنیم که از مبل ال برای خانه خود استفاده کنید. همانطور که از اسم این مبل پیداست این دسته از مبل ها به صورت حرف لاتین L می باشند که شما هنگام خرید مبل ال باید دقت کافی را داشته باشید که گوشه هایی در خانه شما وجود داشته باشد که بتوانید این مبل را به راحتی و بدون به هم خوردن چیدمان L مانند آن فضا را طراحی کنید. گونه ای از مبل های ال وجود دارند که قابلیت تخته خواب شو دارند و برای افرادی که از مهمان های زیادی برخوردارند و یا از سوئیت استفاده می کنند بسیار مناسب می باشد که در کاهش هزینه ها بسیار موثر می باشد. رنگ بندی و تنوع رنگ هنگام خرید مبل ال شما را دچار سردرگمی می کند اما شما میتوانید به راحتی با در نظر گرفتن رنگ مورد علاقه خود و یا رنگ دکوراسیون منزل خود انتخاب آسانی را داشته باشید.

مبل مدرن

از دسته مبل هایی که امروزه در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است می توانیم به خرید مبل مدرن اشاره کنیم. مبل های مدرن در واقع می توانند مداد رنگی را به خانه شما بیاورند، البته اگر شما به تلفیق رنگ‌های مختلف علاقه داشته باشید! سبک مبل مدرن به سبک مبل راحتی بسیار نزدیک می باشد؛ از مزایای بسیار مهم خرید مبل مدرن می توان به این اشاره کرد که حق انتخاب خود را در چیدمان مبل چند برابر کنید! به این صورت که مبل دو نفره را در نشیمن خانه قرار دهید و مبل یک نفره را کنار کتابخانه یا هر جای دیگر بگذارید. از جمله موارد مورد استفاده مبل مدرن می توان به کتابخانه منزل، اتاق نشیمن و یا اتاق خواب اشاره کرد.

 3  نکته مهم هنگام خرید مبل

  1. اگر شما مستاجر هستید و قصد عوض کردن خانه خود را دارید بهتر است از خرید مبل های گران قیمت مانند مبل کلاسیک خودداری کنید و سعی کنید از مبل های سبک تر همچون مبل های ال و راحتی که حمل و نقل آن ها راحت تر می باشد خریداری کنید تا در صورت صدمه دیدن مبل ها حین اسباب کشی، هزینه بسیاری را متقبل نشوید.
  2. اگر در خرید مبلمان منزل خود عجله ای ندارید بسیار به صرفه است که در زمان جشنواره های تخفیف آن را خریداری کنید اما سعی کنید در روزهای پایانی سال و نزدیک به عید نوروز از خرید مبل خودداری کنید؛ زیرا به سبب افزایش حجم مشتری برخی از تولید کنندگان محصول را با کیفیت پایین به مشتری تحویل می دهند و یا نمی توانند به موقع محصول را، تحویل دهند. !!
  3. هنگام سفارش مبل تمام وسواس خود را به خرج دهید تا تولید کننده ای منصف و کارکشته ای را بیابید تا از بروز مشکلاتی چون دوخت نا‌مرتب پارچه ها، یکسان نبودن پایه ها، رعایت نکردن ظرافت در منبت و … جلوگیری کنید.

تعمیر مبل

همانطور که در مقالات قبل در مورد تعمیر مبل و  تعمیر صندلی صحبت کردیم، زمانی که آسیبی به مبل یا صندلی شما وارد می شود با صرف کمترین هزینه می توانید آن را به وسیله یک تعمیر کار ماهر آن را تعمیر کنید .

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه  تعمیر مبل روی آن کلیک کنید.